Inventura majetku

INV-DE

Libovolný ERP

RFID, čárové kódy,
mobilní terminál

Chainway C72
Chainway C5

Spolehlivé řešení pro inventarizaci majetku založené na jednoznačné identifikaci majetku pomocí RFID čipů, případně čárových kódů napojené na podnikový informační systém. Aplikace je určená pro OS Android a speciálně vyvinuta pro provádění inventur pomocí mobilních terminálů Chainway, kterými se načítají inventarizované položky. Díky propojení aplikace na ERP systém je možné zachovat jednotný způsob následného zpracování získaných dat.

Popis řešení

Základem celého řešení je vlastní mobilní aplikace, která zajišťuje čtení UHF čipů nebo čárových kódů a jejich synchronizaci s nadřazeným systémem. Jelikož hlavními požadavky je rychlost a přesnost čtení, ke čtení čipů se využívá kvalitní UHF čtecí modul terminálů Chainway.

Identifikace majetku RFID čipem

RFID technologie identifikace je výhradně doporučována pro veškerý majetek, který je při svém používání vystaven nepříznivým vlivům okolního prostředí, jako je například nestandardní teplota, vlhkost nebo voda, prašnost, potřísnění barvou, možnost lehkého mechanického poškození nebo znečištění (stroje, nástroje, …). Pro tyto účely nabízíme různé druhy RFID UHF štítků/tagů v různém provedení, například samolepící plastové nebo papírové různých velikostí a tvarů. Samostatnou kapitolou je řešení pro majetek s kovovým či kovovo-plastovým povrchem, IT zařízení nebo zdravotnická zařízení, kde je nutné použít speciální odstíněné RFID tagy. Určení nejvhodnějšího typu RFID štítku nebo tagu je vždy závislé na konkrétním použití a požadované čtecí vzdálenosti.

 

Identifikace majetku čárovým kódem

Starší způsob identifikace je v současné době stále využíván, přestože RFID identifikace nabízí výrazně vyšší komfort při čtení a dalším zpracování. Životnost tištěného čárovému kódu je výrazně nižší než životnost čipu. Proto je tento způsob vhodný především pro identifikaci kancelářského nábytku a vybavení nebo dalšího drobného majetku, který je umístěn ve standardním vnitřním (kancelářském) prostředí.

 

Jak probíhá inventura?

Před provedením samotné inventury provede určený zaměstnanec synchronizaci databáze mezi aplikací v mobilním terminálu Chainway a nadřazeným systémem. Synchronizace se provádí přes Wi-Fi prostřednictvím webových služeb. V průběhu inventarizace je provedeno „načtení“ místnosti nebo inventárního úseku, kde se bude inventura provádět. Po sběru dat v dané oblasti aplikace svou vizualizací identifikuje, který majetek byl již načten a který zbývá ještě načíst.


Po načtení všech položek v dané oblasti, i těch přebývajících, je opět provedena synchronizace s nadřazeným systémem a přenesou se data. V nadřazeném systému pak dojde k setřídění položek dle skutečnosti a vyhodnocení inventury.


Obslužný software pro mobilní terminál Chainway je primárně určen pro nadřazený IS Helios iNuvio, je však možná komunikace i s jakýmkoliv IS, který je schopen pomocí definovaného rozhraní přijímat a předávat vybraná data. Tento „SW můstek“ jsme připraveni vyvinout na míru podle Vašich konkrétních potřeb.

„Řešení umožňuje rychlou, přesnou a prokazatelnou inventarizaci majetku a je dobře využitelné i v situacích, kdy není vhodné značené majetku čárovým kódem, například z důvodu nepříznivých okolních podmínek.“
Ing. Martin Polívka, Ph.D.
Business & Development Manager